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Z nadźiju do přichoda

23. April 2023 @ 17:00 - 19:00

Z nadźiju do přichoda
rejowane dźiwadło

“BĚCHMY – SMY – BUDŹEMY” je citat z napisa na drjewjanym křižu mjez Ralbicami a Łazkom z lěta 1973. Wone hrónčko zwuraznja nadźiju, zo budźemy tež w přichodźe jako lud dale wobstać. Měrko Mahr pochadźa z Budyšina, ma serbske korjenje a je kruće ze serbskej kulturu zwjazany. Jako choreograf a baletny direktor Hudźbneje komedije Lipšćanskeje opery  je so w nadawku ansambla tutej temje intensiwnje wěnował. Zhromadnje z dźiwadłowym a filmowym režiserom Philippom J. Neumannom (dramaturgija a libreto) zaběra so wón w rejowanskej dźiwadłowej hrě z prašenjom, kak zamó so w zašłych sto lětach serbskemu ludej, žiwy jako narodna mjeńšina poradźić, najebać drastiskich pospytow potłóčowanja dale wobstać. Při tym nawjazujetaj wonaj na hudźbu Korle Awgusta Kocora, załožerja serbskeje wuměłskeje hudźby. Kocorowy oratorijowy cyklus “Počasy ” je jedna z najwuznamnišich twórbow serbskeje hudźbneje kultury. Předstajenja tutych oratorijow, kotrež stwori Kocor w zhromadnym dźěle z basnikom Handrijom Zejlerjom, manifestuja nimale dwaj lětstotkaj njepowalneje wole k zdźerženju serbskeje rěče a kultury. Rosćace móžnosće předstajenja wjedźechu w běhu časa k tomu, zo buchu Kocorowe originalne klawěrne wersije wulkich wokalnych twórbow wot wšelakich, zwjetša serbskich komponistow orchestrowane a z tym z nowymi impulsami přichodnym generacijam dale date.

Produkciski team Měrko Mahr a Philipp J. Neumann je jednotliwym počasam oratorijoweho cyklusa wšelake historiske podawki wot 1919, prěnjeho lěta měra po prěnjej swětowej wójnje, hač do dźensnišeho dnja přirjadował a serbske nałožki so hodźacym počasam zapletł. Wuběr hudźbnych sekwencow z oratorijow cyklusa “Počasy” za štyridźělnu rejowansku dźiwadłowu hru ma estetiske a wobsahowe přičiny. Při tym buchu dźěle kruchow dramaturgisce znowa zestajane a zdźěla z elektroniskej hudźbu (Christoph Julius Göbel) do noweho konteksta stajene. Jenička figura, Hanka, pomjenuje so we wšěch štyrjoch oratorijowych dźělach a spleće z tym sto lět wopřijacu stawiznu hry do cyłka.

Tuta wulkoprodukcija Serbskeho ludoweho ansambla zwjazuje wšitke wuměłske wobłuki domu. Nimo baletneho ansambla wožiwja chór a orchester kaž tež spěwni solisća a dźěći jewišćo, kiž je Phillip J. Neumann naročnje scenisce zestajił.

 

terminaj:
njedźelu, dnja 23.04. w 17.00 hodź. w Budyšinje, Němsko-Serbske ludowe dźiwadło, wulki dom
njedźelu, dnja 01.05. w 17.00 hodź. w Budyšinje, Němsko-Serbske ludowe dźiwadło, wulki dom

Kartki dóstanjeće při kasy SLA w Budyšinje abo online pod www.ansambl.de. Nimo tohoi so kartki tež přez dźiwadłowu kasu Němsko-Serbskeho ludoweho dźiwadła předaja.

Foto: Měrćin Pižga

 

Wir waren – wir sind – wir werden sein
Tanztheaterstück

“BĚCHMY – SMY – BUDŹEMY” (“Wir waren – wir sind – wir werden sein”) – diese Worte finden sich seit 1973 auf einem Holzkreuz in der katholischen Oberlausitz zwischen Ralbitz und Laske und stehen für das beständige Streben des sorbischen Volkes nach einem würdevollen Fortbestehen. Mirko Mahr, ein Kind der Stadt Bautzen und eng verwurzelt in der sorbischen Kultur, hat sich als Choreograph und Ballettdirektor der Musikalischen Komödie der Oper Leipzig im Auftrag des Sorbischen National-Ensembles in sehr eindringlicher Art und Weise diesem Thema gestellt.  Gemeinsam mit dem Theater- und Filmregisseur Philipp J. Neumann (Dramaturgie und Libretto) hinterfragt er in dem Tanztheaterstück, wie es in den vergangenen einhundert Jahren einem als Minderheit lebendem Volk gelingen konnte, sich allen drastischen Unterdrückungsversuchen zum Trotz am Leben zu erhalten. Dabei greifen sie auf Musik des Begründers der sorbischen Kunstmusik, Korla Awgust Kocor, zurück. Kocors Oratorienzyklus “Počasy” (“Jahreszeiten”) zählt zu den bedeutendsten Werken der sorbischen Musikkultur. Die Aufführungen dieser Oratorien, die Kocor in Zusammenarbeit mit seinem Dichterfreund Handrij Zejler schuf, manifestieren seit fast zwei Jahrhunderten den unbeugsamen Willen zur Erhaltung der sorbischen Sprache und Kultur. Die wachsenden Aufführungsmöglichkeiten führten im Laufe der Zeit dazu, dass Kocors originalen Klavierfassungen der großen Vokalwerke von verschiedenen, meist sorbischen Komponisten orchestriert und damit mit neuen Impulsen an die nächsten Generationen weitergegeben wurden.

Das Produktionsteam Mirko Mahr und Philipp J. Neumann hat den einzelnen Jahreszeiten des Oratorienzyklus verschiedene historische Ereignisse von 1919, dem ersten Friedensjahr nach dem ersten Weltkrieg, bis zum heutigen Tag zugeordnet und jeweils zum Jahreslauf passende sorbische Bräuche. Die Auswahl der Musiksequenzen für das vierteilige Tanztheaterstück aus den jeweiligen “Jahreszeiten”-Oratorien wurde unter ästhetischen und inhaltlichen Gesichtspunkten getroffen. Dabei wurden die Versatzstücke dramaturgisch neu zusammengestellt und teilweise mit elektronischer Musik (Christoph Julius Göbel) in einen neuen Kontext gesetzt. Eine einzige Figur, Hanka, taucht namentlich in allen vier Oratorienteilen auf und verbindet damit die einhundert Jahre umfassende Geschichte des Stückes.

Diese Großproduktion des Sorbischen National-Ensembles verbindet alle Sparten des Hauses – neben dem Ballettensemble werden Chor und Orchester sowie Gesangssolisten und Kinder die aufwendig von Phillip J. Neumann in Szene gesetzte Bühne beleben.

 

Termine:
Sonntag, den 23.04. um 17.00 Uhr in Bautzen, Deutsch-Sorbisches Volkstheater, großes Haus
Montag, den 01.05. um 17.00 Uhr in Bautzen, Deutsch-Sorbisches Volkstheater, großes Haus

Tickets:
Karten für die Vorstellungen sind an der Kasse des Sorbischen National-Ensembles in Bautzen oder online unter www.ansambl.de sowie an der Kasse des DSVTh in Bautzen erhältlich.

Öffnungszeiten Kasse SNE:
Di, Mi, Fr 09.00 – 13.00 Uhr, Do 13.00 – 18.00 Uhr

Adresse:
Mühltorgasse 3, 02625 Bautzen

Kontakt:
Tel. +49 3591 358 111
ticket©sne-gmbh.com

Foto: Martin Pižga

Details

Datum:
23. April 2023
Zeit:
17:00 - 19:00
Veranstaltungskategorien:
,

Veranstaltungsort

Budyšin, NSLDź, wulki dom